jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Philips prezentuje rozwiązania oświetleniowe LED, które podkreślają walory produktów i pomagają zwiększyć sprzedaż świeżej żywności

Sceny oświetleniowe Philips podkreślają naturalny kolor produktów, dzięki czemu świeże owoce i warzywa lepiej się prezentują.

Sceny oświetleniowe Philips podkreślają naturalny kolor produktów, dzięki czemu świeże owoce i warzywa lepiej się prezentują. Badania wykazały wzrost sprzedaży świeżej żywności o 4,7% w przypadku zastosowania odpowiedniej sceny oświetleniowej. Rozwiązanie oświetleniowe LED Rose marki Philips redukuje zjawisko odbarwiania mięsa i wędlin, dzięki czemu dłużej wyglądają świeżo.

Philips prezentuje rozwiązania oświetleniowe LED, które podkreślają walory produktów i pomagają zwiększyć sprzedaż świeżej żywnościPhilips, światowy lider w dziedzinie oświetlenia rozszerza swoje portfolio oświetlenia LED dla świeżej żywności, oferujące supermarketom idealne oświetlenie dla różnych rodzajów świeżej żywności. Właściwa scena oświetleniowe, czyli zoptymalizowane spektrum światła, może uwydatnić świeżość prezentowanych produktów i w rezultacie zwiększyć sprzedaż. Ponadto, pomaga także zredukować zjawisko wywołanego światłem odbarwiania żywności, np. wędlin, które obniża atrakcyjność produktów.

Sposób zaprezentowania produktów ma dla supermarketów zasadnicze znaczenie, ponieważ klienci mają dziś wybór większy niż kiedykolwiek wcześniej i za pewnik uznają dostępność świeżych produktów z całego świata i to przez okrągły rok. Im ładniej wygląda produkt, tym bardziej klient będzie skłonny go kupić. Z badań jasno wynika, że najchętniej wybieramy te najbardziej zielone z ogórków, najżółtsze banany i pomidory o najgłębszym odcieniu czerwieni. Sceny oświetleniowe Philips, które można wykorzystać na wszystkich stoiskach ze świeżą żywnością, np. z wędlinami, dają handlowcom możliwość wyboru, jak mają się prezentować ich produkty – bardziej okazale, czy bardziej naturalnie – w zależności od preferencji klientów.

„Dostosowując i optymalizując spektrum światła, Philips osiąga te same rezultaty, jakie dają filtry obecnie stosowane w handlu. Technologia LED umożliwia supermarketom stworzenie scen oświetleniowych dla każdego działu, by wydobyć kolory żywności i nadać ekspozycji świeższy wygląd” – powiedziała Jella Segers z Philips Lighting i dodała: „Co więcej, dzięki naszemu oświetleniu typu LED handlowcy mogą oszczędzać czas i pieniądze. To rozwiązanie minimalizuje utrudnienia dla kupujących, zapewniając żywotność produktów wynoszącą około 50 000 godzin, co z kolei skutkuje mniejszymi kosztami utrzymania”.

Rozwiązania oświetleniowe opierają się na badaniach sprawdzających, jak regulowanie spektrum światła wpływa na prezentację konkretnych produktów. Pomagają one zaakcentować spektrum kolorystyczne, co oznacza, że barwy produktu odbijają więcej światła, a więc powstaje wyraźniejszy kontrast pomiędzy produktami a ich otoczeniem. Bardziej intensywne nasycenie kolorów podkreśla charakterystyczne odcienie poszczególnych produktów. Eksperyment przeprowadzony przez EHI¹ i jeden z niemieckich supermarketów wykazał, że po zastosowaniu scen oświetleniowych, wielkość sprzedaży wybranych warzyw i owoców w dziale świeżej żywności wzrosła o 4,7% (3,5% pod względem dochodu). Dowodzi to, że konsumenci są coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o wygląd kupowanej żywność.

Odbarwianie mięsa

Niewłaściwe oświetlenie stoisk z żywnością jest istotnym czynnikiem wpływającym na odbarwianie mięsa. Badania przeprowadzone przez ekspertów Philips z wykorzystaniem sztucznego światła wykazały, że niektóre części spektrum widzialnego światła mogą powodować silniejsze odbarwianie się wędlin. Chociaż takie spowodowane światłem odbarwianie nie jest groźne ze względów higienicznych lub zdrowotnych, może jednak obniżać atrakcyjność produktów dla kupujących, przez co zupełnie dobra żywność może się marnować.

Najskuteczniejszym sposobem na spowolnienie wywołanego światłem procesu odbarwiania jest kontrolowanie i optymalizowanie poziomu oświetlenia, co umożliwia oferowana przez Philips technologia LED. Nowe rozwiązanie oświetleniowe LED Rose marki Philips spowalnia proces odbarwiania dzięki optymalizacji spektrum światła. Testy w warunkach laboratoryjnych wykazały, że nasze modele oświetleniowe wydłużyły okres trwałości wędlin nawet o 30% w porównaniu z tradycyjnymi lampami White SON. W ten sposób produkty są dłużej atrakcyjne dla kupujących i mniej żywności się marnuje.

Film prezentujący technologię stanowiącą podstawę rozwiązania Philips LED Rose: