18-02-2015, 00:00
SOLAN – producent wyrobów na bazie suszu ziemniaczanego, dystrybuowanych na całym świecie – wdrożył system ERP Navireo firmy InsERT. Oprogramowanie zorganizowało kluczowe dla firmy z rynku FMCG obszary działalności, takie jak produkcja, sprzedaż i gospodarka magazynowa, zakupy, a także księgowość i finanse.
SOLAN z siedzibą w Głownie w województwie łódzkim od ponad 80 lat produkuje susze ziemniaczane. Bogate doświadczenie w przemyśle przetwórstwa ziemniaczanego zaowocowało ogromną liczbą zadowolonych odbiorców w kraju, jak i za granicą. Wdrażając system Navireo, SOLAN unowocześnił i usprawnił zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Dzięki zintegrowaniu i zwiększeniu efektywności poszczególnych działów firma może się rozwijać, produkować dostosowane do potrzeb odbiorców wyroby i dystrybuować je w dowolne miejsce na świecie. Nowe oprogramowanie umożliwia m.in. generowanie własnych zestawień finansowych, uwzględniających specyfikę działalności produkcyjnej. Dzięki zautomatyzowaniu procesu księgowania dokumentów na rozbudowanym planie kont księgowych SOLAN może w łatwy sposób kontrolować i analizować koszty produkcji poszczególnych grup produktów oraz ich sprzedaż.
– Wybór Navireo był dla nas zdecydowanie rozwiązaniem najbardziej optymalnym, a wdrożenie nowego oprogramowania umożliwiło nam dalszy rozwój. Dzięki systemowi możemy m.in. szybciej i wydajniej obsługiwać bieżące zadania w dziale finansowo-księgowym, jak i w dziale handlowym, a elastyczność Navireo pozwala na tworzenie takich zestawień i wydruków, których potrzebujemy dokładnie w danym momencie – mówi Paweł Białek, administrator systemu informatycznego w firmie SOLAN.
Wybór i wdrożenie systemu
O wyborze Navireo zdecydowała jego otwartość i konfigurowalność, możliwość obsługi dokumentów definiowalnych oraz tworzenia własnych sprawozdań finansowych. Oprócz wspomagania kluczowych dla firmy SOLAN obszarów działalności, takich jak handel, zakupy, gospodarka magazynowa i księgowość, program pozwala także na rozszerzenie podstawowej funkcjonalności. Wsparcie techniczne, opieka posprzedażna i atrakcyjna cena były dodatkowymi atutami przemawiającymi za Navireo.
Instalację podstawowej wersji systemu oraz import danych (kontrahenci, towary) przeprowadzono w ciągu pierwszych dwóch dni wdrożenia. W następnej fazie zostały zaimportowane rozrachunki. Równolegle tworzono dodatkowe indywidualne rozwiązania i zestawienia dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa oraz szkolono pracowników. Zainstalowano następujące moduły: sprzedaż, sprzedaż detaliczna, magazyny, zamówienia, zakupy, kasa i bank, rozrachunki, księgi handlowe, środki trwałe, deklaracje i sprawozdania. Wdrożenie przeprowadziła firma ESTPOL z Łodzi przy udziale kierownika działu IT firmy SOLAN.
Podobne artykuły
Komentarze