jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Branża BIO zaskoczyła w tym roku wszystkich

W terminie 7-9 października 2016 r. odbyły się IX Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD oraz V Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO - najważniejsze wydarzenie branży eko produktów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.   

Międzynarodowe Targi Łodzkie NATURA FOOD

 – rokadowa liczba wystawców, rekordowa liczba zwiedzających, rekordowa liczba produktów zgłoszonych do konkursu o Złoty Medal NATURA FOOD

W terminie 7-9 października 2016 r. odbyły się IX Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD oraz V Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO - najważniejsze wydarzenie branży eko produktów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Bieżąca edycja okazała się rekordową w liczbie wystawców – blisko 370 firm zaprezentowało swoją ofertę. W gronie wystawców obecne były zarówno firmy dobrze rozpoznawalne na polskim rynku bioproduktów jak i przedsiębiorcy dopiero debiutujący ze swoją ofertą, prezentujący nowe produkty i innowacyjne rozwiązania. Targi NATURA FOOD i beECO dały niepowtarzalną okazję do zapoznania się w jednym miejscu i czasie z szeroką ofertą produktów wysokiej jakości wytwarzanych zarówno przez polskich, jak i zagranicznych producentów i przetwórców. Program targów obfitował w wiele ciekawych wydarzeń towarzyszących, przygotowanych z myślą o przedstawicielach branży oraz świadomych i wymagających koneserach stylu eko. Po raz kolejny targi odwiedziło blisko 12 tys. osób wśród, których byli przedstawiciele kadry menedżerskiej ekobiznesu, osoby odpowiedzialne za zakupy w sieciach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych, właściciele sklepów, hurtownicy i dystrybutorzy żywności, a także  przedstawiciele ambasad i branży z krajów europejskich.

REKORDOWA LICZBA WYSTAWCÓW

W tegorocznej edycji Targów NATURA FOOD i beECO wzięło udział blisko 370 firm z Polski i zagranicy – producentów, przetwórców, eksporterów i dystrybutorów żywności wysokiej jakości. Zdecydowana większość wystawców, bo ponad 50% prezentowała produkty z  certyfikatem ekologicznym oraz produkty naturalne, niskoprzetworzone, wytwarzane w oparciu o składniki wysokiej jakości. W ofercie targowej  przybyło także produktów z segmentu vege, fit, superfoods (żywność pochodzenia naturalnego, bogata w składniki odżywcze) czy ekologicznych linii produktów dla dzieci. Nowością były produkty ekologiczne gotowe do spożycia, czyli  propozycja dla osób żyjącym szybko, w dużym tempie. Bogatą ofertę zaprezentowali również producenci artykułów nieżywnościowych, takich jak naturalne i ekologiczne kosmetyki oraz środki czystości. Wyjątkowo szeroko reprezentowane były w tym roku suplementy diety oraz superfoods. Wśród wystawców pojawili się również producenci nowoczesnego sprzętu AGD m.in.: wolnoobrotowych wyciskarek do owoców i warzyw. Prezentację polskich firm dopełniali wystawcy z zagranicy:  Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Litwy, Włoch, Grecji, Szwecji.

BRANŻOWE WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE

Jak co roku targom towarzyszył szereg spotkań branżowych skierowanych do producentów i przetwórców oraz do właścicieli, pracowników sklepów oferujących żywność wysokiej jakości  i restauratorów, pracowników gastronomii - Akademia Biokurier , BIObiznes Forum. Wśród tematów wiodących pojawiły się zagadnienia związane z marketingiem wizualnym, franczyzą, zasadami znakowania produktów i certyfikacji,  sprzedaży internetowej, korzystania z ekologicznych produktów w restauracji czy bycia świadomym ekorestauratorem. 

W piątek 7 października odbyło  się, już po raz trzeci, Forum EKObranży, organizowane wspólnie z wydawcą magazynu EKODOSTAWCY, podczas którego poruszane zostały kluczowe tematy dla sektora EKO. Tegoroczna edycja okazał się rekordowa, udział w forum wzięło pond 130 menadżerów.  Frekwencyjny rekord potwierdził, że Forum Ekobranży to najważniejsze spotkanie biznesowe firm i detalistów w sektorze produktów ekologicznych. Wydarzenie to jest także najlepszym dowodem na to, że branża certyfikowanej żywności rozwija się bardzo dynamicznie.  Dlatego możliwość wymiany informacji i doświadczeń ma dla spółek związanych z handlem ekoproduktami bezcenną wartość. Tegoroczne Forum poświęcone było przede wszystkim globalnym i lokalnym czynnikom rozwoju rynku produktów ekologicznych, a także zmianom w obszarze ich dystrybucji. Eksperci pierwszego panelu dyskusyjnego: Sławomir Chłoń, prezes OFZ S.A., Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio Polska S.A. oraz Michał Kapica, prezes Smaku Natury dyskutowali m.in. o tym czy sklepy sieci handlowych stanowią liczącą się konkurencję dla delikatesów specjalistycznych. Druga część Forum poświęcona została skutecznemu marketingowi ekoproduktów. Łukasz Walczak, członek zarządu Look Food Sp. z o.o., Agata Szczepaniak, menedżerka targów NATURA FOOD oraz Alicja Kulbicka, wydawca magazynu EKOdostawcy rozmawiali m.in. o tym, jaką rolę w handlu żywnością w jakości BIO mogą odegrać emocje. III FORUM EKOBRANŻY okazało się ogromnym sukcesem i można oczekiwać, że na stałe wpisało się w kalendarz istotnych spotkań B2B w sektorze EKO. Podczas spotkania odbyła się uroczysta ceremonia wręczenia statuetek EkoInnowacji 2015-2016, które otrzymało 13 firm: Nova Kosmetyki, Charsznickie Pola Natury, Poloniak - Szlachetne zdrowie, EkoHurtownia.pl, NaturAvena Sp z o.o., Ecovariant, NAURA - z miłości do natury, Dary Natury, Eco Blik, Symbio Polska S.A, Eko-Wital, BIO Planet i Rodzinna wytwórnia makaronów – Fabijańscy.

Po raz pierwszy odbyła się konferencja „Fairtrade – skorzystaj z rynkowej szansy!” zorganizowana przez „Koalicję Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska, podczas której uznani eksperci przybliżyli m.in. system certyfikacji  fairtrade.

Podczas targów NATURA FOOD i beECO odbyła się jedna z sesji IV Międzynarodowego Kongresu Biogospodarki, odbywającego się Łodzi w dniach 6-7 października, poświęcona eksportowi żywności wysokiej jakości.

 

NOWOŚCI W PROGRAMIE TARGÓW

Nową tematyką, która była mocno akcentowana w tym roku zarówno w ramach ekspozycji targowej jak i w programie towarzyszącym była alergia. W ramach NATURA FOOD i beECO szeroko prezentowane były produkty z segmentu  free from czyli bez alergenów - bez bezglutenu, laktozy,  jajek czy bez cukru, a także naturalne kosmetyki i środki czystości. Wiedzę związaną z alergiami można było pogłębić podczas Forum Alergii, które zostało przygotowane wspólnie z redakcją Hipoalergiczni, a poprowadziła je redaktor naczelna Magazynu Hipoalergiczni – Żaneta Geltz, której gościem specjalnym był znany alergolog prof. Krzysztof Buczyłko z Centrum Alergologii w Łodzi. Uczestnicy forum uzyskali informacje o różnych rodzajach alergii, dowiedzieli się jak komponować dietę alergika z wykorzystaniem naturalnych produktów oraz jaką rolę w walce z alergią pełnią kosmetyki naturalne. Redakcja Hipoalergiczni przybliżyła także temat pt. „Dekalog alergika” oraz projekt „Happy Evolution – 10 kroków do zdrowia, szczęścia i równowagi”.

Z kolei entuzjaści kulinariów, którzy działają aktywnie w polskiej blogosferze wzięli udział w Ogólnopolskim Spotkaniu Blogerów Kulinarnych, toczyło się pod hasłem „Internet w naturze – natura w Internecie”. Blogerzy kulinarni, lifestylowi, propagatorzy zdrowego stylu życia oraz bycia fit dyskutowali o tym na czym polega jakość naturalnej żywności i siła rolnictwa ekologicznego, jak prezentować produkty ekologiczne w Internecie,  jak opowiadać o szlakach kulinarnych czy wreszcie co zrobić, żeby blog był czytany i rozpoznawalny. Uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztatach fotografii kulinarnej prowadzonych przez firmę Canon. Gospodynią spotkania była Monika Kucia dziennikarka i kuratorka kulinarna.

KONKURSY TARGOWE

W ramach targów rozstrzygnięto również konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD 2016. W bieżącej edycji do konkursu zgłoszono rekordową liczbę, 54 produktów, które prezentowano podczas imprezy. Oceniało je profesjonalne Jury składające się z przedstawicieli środowisk naukowych, jednostek i instytutów certyfikujących, stowarzyszeń i organizacji branżowych oraz prasy fachowej. Konkurs rozstrzygnięto w 5 kategoriach: produkty ekologiczne polskie, produkty ekologiczne zagraniczne, produkty naturalne polskie, produkty naturalne zagraniczne, produkty tradycyjne. Złote Medale NATURA FOOD 2016 trafiły do: Rodzinnej Wytwórni Makaronów Fabijańscy (Makaron Jaglany), Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy (Mleko ekologiczne 1Litr), OlVita Krzysztof Dziadach (Olej z kiełków pszenicy zimno tłoczony nieczyszczony), Eterno s.c. (Salsa paprykowa), Folwark Wąsowo (Buraczki z miodem), SEMCO Krystyna Just (Olej Konopny), EkoHurtownia.pl (Czekolada Raw Wiśnia i Wanilia BIO 45g),   Greco Products (Grecki Górski Gojnik z OLYMPU BIO), OrganicHouse Sp. z o.o. (świeże daktyle). Puchar Ministra Rolnictwa I Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela do Rodzinnej Wytwórni Makaronów – Fabijańscy – za produkty Makaron Jaglany i Makaron Grochowy – w kategorii produkty ekologiczne oraz do Gminnej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" w Dźwierzutach - Piekarnia – za Chleb żytni staropolski z pestkami dyni – w kategorii produkty tradycyjny.

Rok 2016 obfitowała w rywalizacje, poza konkursem o Złoty Medal NATURA FOOD 2016 poznaliśmy laureatów konkursów na: „Najlepsze gospodarstwo ekologiczne”, „Tygiel Smaków”, a także „Najlepszy sklep z żywnością ekologiczną”  oraz w konkursie na najlepsze „weekendowe śniadanie do łóżka” i „Z karpiem za Pan Brat”- konkursie kulinarnym dla szkół gastronomicznych pod Patronatem Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych "Polska Ekologia". W plebiscycie konsumenta na najlepszy produkt prezentowany podczas NATURA FOOD 2016 zwyciężyły świeże daktyle z kategorii produktów naturalnych zagraniczne  firmy OrganicHouse Sp. z o.o.

 

NATURA FOOD i beECO DLA EKOENTUZJASTÓW I MIŁOŚNIKÓW DOBREGO JEDZENIA

Podczas NATURA FOOD nie mogło zabraknąć atrakcji dla miłośników gotowania i dobrego jedzenia. Swój kunszt zaprezentowały największe gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych. Pokazy odbyły się w specjalnej Strefie Pokazów Kulinarnych a poprowadzili je m.in.: Joanna Jakubiuk, Marcin Piotrowski, Jarosław Maliszewski, Carlos González Tejera. Entuzjaści dobrej kuchni mieli okazję wziąć udział w prezentacji dotyczącej bezglutenowej kuchni wegańskiej, którą przeprowadził duet z Atelier Smaku, czyli Jola Słoma i Mirek Trymbulak. W tym roku łódzcy restauratorzy zaprezentowali jak owoce robią prąd (Owocni), zdrowe desery na bazie kaszy jaglanej (Zakręcony Vege Obiad) oraz prawdziwe włoskie Tagliattelle z bardzo zdrowymi, szybkimi i prostymi sosami (Kuchnia BACCARO). Dla tych, którzy upodobali sobie napoje roślinne pokazano jak łatwo je przygotować we własnej kuchni (ChiufaMix).

Sponsorami tegorocznych wydarzeń towarzyszących byli: Łódzki Rynek Hurtowy ZJAZDOWA, Lokalny Rolnik, Stalgast Polska, Dary Natury, Fiskars, Ronic, Chufa Mix Polska.

Jak co roku targi NATURA FOOD i beECO były przyjazne dzieciom. Zwiedzający stoiska rodzice, mogli zostawić maluchy pod czujnym okiem opiekunów, którzy zgodnie z zasadą uczyć-bawiąc, inspirowali maluchy do  ekologicznych gier i zabaw. Charakter Strefie EKOdziecka nadała kadra Przedszkola Ekologicznego EKOLUDEK.

Honorowym Patronem Targów są: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Związek Województw RP oraz Wojewoda Łódzki, Marszałek Województwa Łódzkiego i Prezydent Miasta Łodzi.

Już dziś zapraszamy Państwa za rok do Łodzi!

X Targi NATURA FOOD i VI Targi beECO

PAŹDZIERNIK 2017 r.

Artykuł został dodany przez firmę

Miejska Arena Kultury i Sportu Sp z o.o.

Organizujemy i współorganizujemy wydarzenia o charakterze targowym, sportowym, muzycznym i kulturalnym.

Zapoznaj się z ofertą firmy


Inne publikacje firmy


Podobne artykuły


Komentarze

Brak elementów do wyświetlenia.