Artykuł Dodaj artykuł

Tuńczyk – zdrowa ryba, czy trujące jedzenie?

17-10-2019, 00:00

Ryby są zdrowe, ale niestety w niektórych przypadkach ich częste jedzenie może być szkodliwe dla zdrowia. Tego rodzaju rybą, która należy jeść z umiarem, jest tuńczyk. Pewnie nie raz zdarzyło wam się usłyszeć, by nie jeść tuńczyka, ponieważ ma w sobie dużo rtęci. Trzeba jednak przyznać, że na świecie jest dużo amatorów tej popularnej ryby, ponieważ ma ona niezastąpiony smak. Czy naprawdę tuńczyk, jest niezdrowy- wypowiadają się specjaliści z https://byc-zdrowym.pl/.

Tuńczyk – zdrowa ryba, czy trujące jedzenie?

Na temat tuńczyka pojawiło się wiele mitów, które zostają rozpowszechniane i powtarzane. Informacja na temat tego, że w tuńczyku, jest rtęć, sprawiła że na jej temat pojawiło się wiele negatywnych opinii. Niektórzy nawet zrezygnowali z jedzenia jej, jednak czy naprawdę tuńczyk, jest tak bardzo niebezpieczny dla zdrowia?

(Sprawdź odżywki na regenerację - https://byc-zdrowym.pl/nutrigo-lab-regeneration-odzywka-na-regeneracje-cena-sklad-opinie/)

Cała prawda o tuńczyku

Na temat tuńczyka na pewno nie można powiedzieć, że jest szkodliwy dla zdrowia. Nie można zapomnieć, że jest on rybą, a przecież jest to grupa, która dostarcza do organizmu cenne składniki odżywcze, ale niestety nasze społeczeństwo spożywa jej zdecydowanie za mało. Ryby zawierają duże ilości niezbędnych kwasów tłuszczowych, a także niezastąpionej witaminy D, której brakuje w diecie tak wielu osobom. Jednak liczy się to jak jadamy ryby. A jest to bardzo ważne przy tuńczyku. Lepiej jest sięgnąć po świeżą ryby i samodzielnie przygotować ją w domu do spożycia niż wybierać gotową puszkę.

Czy tuńczyk gromadzi w sobie rtęć?

Tuńczyk gromadzi w sobie rtęć, ale nie różni go to od innych ryb. Ryby gromadzą w sobie rtęć i inne metale ciężkie. Jednak to właśnie tuńczyk, jest narażony na gromadzenie tych metali ciężkich, a przyczyną tego jest to, że jest to ryba dużą i jest drapieżnikiem, a więc znajduje się on na szczycie łańcucha pokarmowego. To więc oznacza, że pożywieniem dla tuńczyka są inne ryby, które również gromadzą w sobie metale ciężkie.

Jak dużym niebezpieczeństwem jest jedzenie ryb?

W rybach, które jadamy rtęć występuje w formie bardzo niebezpiecznej dla organizmu człowieka. Jest to metylortęć, czyli jest to związek, który niekorzystnie wpływa na pracę układu nerwowego. Jednak w rybach znajdują się określone stężenia tych związków, które muszą zostać spełnione. Tak więc jeżeli spożywamy tuńczyka, który pochodzi z pewnego źródła, to nie będzie on dla nas szkodliwy i możemy jeść go bez obaw.

Kiedy tuńczyk jest niebezpieczny?

Tuńczyk nie jest zalecany dla kobiet w ciąży. W tym stanie nie można spożywać surowych ryb i mięsa. A kobiety w ciąży i w trakcie karmienia piersią, powinny ograniczyć nieco ilość spożywanych ryb. Nie powinny one sięgać po ryby, które gromadzą w sobie duże ilości rtęci, a więc lepiej w ich stanie unikać spożywania:

  • Tuńczyka,
  • Rekina,
  • Miecznika,
  • Szczupaka.

Rtęć, jest bardzo niebezpieczna dla płodu, tak więc w tym okresie najlepiej sięgać po:

  • Łososia,
  • Makrele,
  • Dorsza.

Jak często można jeść ryby?

To jak często można jeść ryby, zależy od tego, po jakie ryby najczęściej sięgamy. Zaleca się jednak, by przynajmniej raz w tygodniu zjeść rybę i w tym przypadku nie ma znaczenia po jaki jej rodzaj sięgniemy. Jednak lepiej by nie były to ryby wędzone, ponieważ to właśnie one mają w sobie najwięcej szkodliwych dla zdrowia składników. Lepiej sięgać po ryby pieczone lub gotowane na parze. Dobrym rozwiązaniem jest również smażenie, jednak lepiej nie na głębokim oleju, ponieważ w tym sposób ryba traci cenne składniki odżywcze, a co więcej staje się bardzo kaloryczna.

Jakie ryby najlepiej jeść?

Ryby wbrew pozorom są bardzo zdrowe i tak naprawdę nie można powiedzieć, że jedna jest zdrowsza lub bezpieczniejsza od drugiej. Warto więc sięgać po każdy rodzaj, by dostarczać do organizmu różnorodne składniki odżywcze, które pochodzą od różnych źródeł. Warto również pamiętać, by jeść je z umiarem. Tak więc lepiej nie sięgać po tuńczyka trzy razy w tygodniu, a lepiej ograniczyć jego spożywanie dwa razy na miesiąc. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ta ryba nie będzie miała negatywnego wpływu na pracę organizmu a wręcz przeciwnie, będziesz w pełni korzystać z jej dobroczynnego działania.

Podobne artykuły