Artykuł Dodaj artykuł

Syropy, konfitury, suszone owoce – smakołyki dla dzieci, które wzmocnią odporność

Sezon jesienno-zimowy to czas, w którym ciężko dostarczyć dzieciom wszystkich niezbędnych składników odżywczych pod postacią świeżych owoców i warzyw. Wielu rodziców sięga wówczas po gotowe suplementy, witaminowe żelki lub apteczne syropy. Warto jednak wiedzieć, że istnieją zdrowsze rozwiązania – naturalne syropy, pyszne konfitury i pełne zdrowej słodyczy suszone owoce. W poniższym artykule podpowiadamy, jak wprowadzić je do menu dziecka.

Syropy, konfitury, suszone owoce – smakołyki dla dzieci, które wzmocnią odporność

Sezon jesienno-zimowy to czas, w którym ciężko dostarczyć dzieciom wszystkich niezbędnych składników odżywczych pod postacią świeżych owoców i warzyw. Wielu rodziców sięga wówczas po gotowe suplementy, witaminowe żelki lub apteczne syropy. Warto jednak wiedzieć, że istnieją zdrowsze rozwiązania – naturalne syropy, pyszne konfitury i pełne zdrowej słodyczy suszone owoce. W poniższym artykule podpowiadamy, jak wprowadzić je do menu dziecka.

  1. Zdrowe śniadania – konfitury w roli głównej
  2. Przekąski, które dodadzą energii – suszone owoce
  3. Zimowa herbatka? Tylko z syropem!

Zdrowe śniadania – konfitury w roli głównej

Jak wiadomo – śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Zwłaszcza w przypadku dzieci, które potrzebują dużej ilości energii. To także doskonała okazja, by przemycić głodnemu po całej nocy maluchowi garść witamin i minerałów pod postacią pysznej i zdrowej konfitury. Dostępne tutaj produkty: https://www.spizarnia.schroniskosmakow.pl/produkty/syropy-konfitury-owoce/suszone-owoce.html doskonale sprawdzą się jako urozmaicenie dziecięcego menu. Jakie dania można przygotować z użyciem konfitury? Mogą to być najzwyklejsze kanapki (najlepiej z ciemnego pieczywa), posmarowane konfiturą. Ponadto można jej użyć jako dodatek do owsianki lub jaglanki. Będzie również stanowiła idealne dopełnienie jogurtu naturalnego (zamiast gotowego owocowego produktu). Konfitury mają tę zaletę, że można dobrać je do preferencji dziecka – w zależności od tego, czy lubi truskawki, maliny czy inne owoce. 

Przekąski, które dodadzą energii – suszone owoce

Cały czas rośnie świadomość społeczna na temat szkodliwości cukru, który może kryć się praktycznie w każdym produkcie. To dlatego tak ważne jest czytanie etykiet ze składami. Wielu rodziców ogranicza również spożycie słodyczy przez dzieci. Warto przy tym wiedzieć, że istnieją naturalne i zdrowe zamienniki słodyczy, a mianowicie suszone owoce. Żurawina, daktyle, figi, morele, jabłka, gruszki, a także orzechy – wszystko to bomby witaminowe, które nie tylko wybornie smakują, ale także dodają energii i wzmacniają odporność. Z takiej mieszanki można przygotować domowe muesli albo batoniki. Ponadto suszone owoce nadają się do przygotowania innych dań, na przykład sosów do mięs (szczególnie żurawina). Niemniej jednak wsypane do miseczki będą stanowiły samodzielną przekąskę, którą malec może chrupać na przykład podczas oglądania kreskówki. W suszonych owocach zawiera się bogactwo witamin: C, A, E oraz tych z grupy B, a także minerałów. 

Zimowa herbatka? Tylko z syropem!

Kolejnym produktem, który warto wdrożyć do jadłospisu dziecka, jest syrop. To prosty sposób na dostarczenie maluchowi odpowiedniej ilości witamin. Jest to z pewnością zdrowsza alternatywa do gotowych owocowych herbatek, po które chętnie sięgają dzieci. Nie dość, że ciepły napój z dodatkiem syropu (na przykład malinowego lub żurawinowego) będzie smaczny, to przyczyni się do wzmocnienia odporności dziecka. Ponadto syrop znajdzie zastosowanie jako polewa do lodów, jogurtu, deserów, czy kaszki – któż z nas nie pamięta smaku mlecznej kaszy manny, polanej syropem owocowym? Syrop owocowy można dodawać także bezpośrednio do wody. Powstanie wówczas pyszna i zdrowa lemoniada. Na bazie syropów można przygotować również sos do mięsa albo użyć syrop do podawanego na słodko obiadu – na przykład jako sos do klusek leniwych, pierogów czy kopytek. Naturalne owocowe syropy mają zbawienny wpływ nie tylko na układ immunologiczny, ale i na cały organizm (na przykład układ moczowy). Są bowiem bogate między innymi w witaminę C i antyoksydanty. 

Podobne artykuły