jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Miłośnicy kanapek z wędliną – jaka jest Bezmięsna społeczność?

Rodzimy producent roślinnych alternatyw mięsa – Bezmięsny – opublikował wyniki badania przeprowadzonego w grupie stałych klientów, którzy regularnie robią zakupy w firmowym sklepie internetowym. Jacy są konsumenci, którzy regularnie kupują bezmięsne produkty?

Rodzimy producent roślinnych alternatyw mięsa – Bezmięsny – opublikował wyniki badania przeprowadzonego w grupie stałych klientów, którzy regularnie robią zakupy w firmowym sklepie internetowym. Jacy są konsumenci, którzy regularnie kupują bezmięsne produkty? Które z nich wybierają najczęściej i jakie są ich główne motywacje? Na te pytania odpowiedziało niemal 400 Bezmięsnych klientów i klientek, a wyniki dają jeszcze większą wiedzę na temat ciągle rozwijającego się rynku zamienników mięsa.

Miłośnicy kanapek z wędliną – jaka jest Bezmięsna społeczność?

Branża spożywcza nie ma wątpliwości, że warto inwestować w sektor vege, a kolejne roślinne produkty pojawiają się tak często, że przestały budzić zaskoczenie. Zwiększony popyt na alternatywy dla dań mięsnych zauważyli także twórcy pierwszego w Polsce „wegańskiego rzeźnika”. Założyciele firmy Bezmięsny – Igor Sadurski i Rafał Czech – odnotowali w poprzednim roku trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2019 rokiem.

Nie tylko weganie 

Jak swoją dietę określają osoby będące klientami internetowego sklepu Bezmięsnego? Aż 59% ankietowanych to wegetarianie, spośród których ponad 19% to osoby na diecie całkowicie roślinnej. Jednak ponad 40% z osób biorących udział w ankiecie to osoby, które nie zrezygnowały z mięsa. Wśród nich 2% spożywa je kilka razy w tygodniu, a 14% stara się ograniczyć mięso i określa swój sposób odżywiania jako głównie roślinny ze sporadycznym spożyciem ryb. Co więcej, 73% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że zamienniki mięsa spożywa codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. 

Czym kierują się osoby kupujące zamienniki mięsa?  

Ankietowani zwracają uwagę przede wszystkim na troskę o zwierzęta – osoby, które wskazały taką motywację jako główny czynnik zakupowy stanowią aż 56% wszystkich biorących udział w ankiecie. Kolejne istotne powody to troska o własne zdrowie (18%) oraz o środowisko naturalne (12%). Pozostałe 8% badanych wskazuje na smak, a 6% na inne czynniki. Choć na rynku dostępnych jest setki książek kulinarnych z przepisami, wyniki ankiety sugerują, że kuchnia roślinna wcale nie jest taka skomplikowana. Ponad połowa (52%) badanych twierdzi, że samodzielnie tworzy swoje dania, a 33% ankietowanych inspiracje czerpie z blogów kulinarnych. 

Ulubione bezmięsne przekąski  

Miłośnicy kanapek z wędliną – jaka jest Bezmięsna społeczność?

Klienci firmy Bezmięsny zostali zapytani o ulubione zamienniki mięsa oraz najchętniej przygotowywane dania z ich wykorzystaniem. Wśród przekąsek największym powodzeniem zdecydowanie cieszą się kanapki z roślinnymi wędlinami i znajduje to odzwierciedlenie w najchętniej wybieranych produktach. Z ankiety jasno wynika, że największym powodzeniem cieszą się wędliny (31%) oraz kiełbaski i kabanosy (25%), których polski producent oferuje łącznie aż 12 rodzajów. Co sprawia, że ponad połowa klientów wybiera właśnie te produkty?  

Gotowe do spożycia wędliny i kiełbaski wypełniają ważną lukę na polskim rynku – zarówno ich wygląd, smak, jak i konsystencja pozwalają na przygotowanie szybkich polskich śniadań czy kolacji. Położenie ich na stole stanowi często pierwszy krok by przekonać członków rodziny do sięgania po ciekawe alternatywy dla mięsa. – komentuje Rafał Czech, współzałożyciel firmy Bezmięsny. Szeroki wybór produktów czyni sezon grillowy bardzo atrakcyjnym także dla osób ograniczających spożycie mięsa. Swoimi wyborami, jak i odpowiedziami w ankiecie, nasi klienci jasno dali znać także o tym, że brakowało im kanapek z bezmięsną, smaczną wędliną – dodaje Igor Sadurski, drugi z założycieli.