24-05-2021, 07:15
Rodzimy producent roślinnych alternatyw mięsa – Bezmięsny – opublikował wyniki badania przeprowadzonego w grupie stałych klientów, którzy regularnie robią zakupy w firmowym sklepie internetowym. Jacy są konsumenci, którzy regularnie kupują bezmięsne produkty? Które z nich wybierają najczęściej i jakie są ich główne motywacje? Na te pytania odpowiedziało niemal 400 Bezmięsnych klientów i klientek, a wyniki dają jeszcze większą wiedzę na temat ciągle rozwijającego się rynku zamienników mięsa.
Branża spożywcza nie ma wątpliwości, że warto inwestować w sektor vege, a kolejne roślinne produkty pojawiają się tak często, że przestały budzić zaskoczenie. Zwiększony popyt na alternatywy dla dań mięsnych zauważyli także twórcy pierwszego w Polsce „wegańskiego rzeźnika”. Założyciele firmy Bezmięsny – Igor Sadurski i Rafał Czech – odnotowali w poprzednim roku trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2019 rokiem.
Jak swoją dietę określają osoby będące klientami internetowego sklepu Bezmięsnego? Aż 59% ankietowanych to wegetarianie, spośród których ponad 19% to osoby na diecie całkowicie roślinnej. Jednak ponad 40% z osób biorących udział w ankiecie to osoby, które nie zrezygnowały z mięsa. Wśród nich 2% spożywa je kilka razy w tygodniu, a 14% stara się ograniczyć mięso i określa swój sposób odżywiania jako głównie roślinny ze sporadycznym spożyciem ryb. Co więcej, 73% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że zamienniki mięsa spożywa codziennie lub 2-3 razy w tygodniu.
Ankietowani zwracają uwagę przede wszystkim na troskę o zwierzęta – osoby, które wskazały taką motywację jako główny czynnik zakupowy stanowią aż 56% wszystkich biorących udział w ankiecie. Kolejne istotne powody to troska o własne zdrowie (18%) oraz o środowisko naturalne (12%). Pozostałe 8% badanych wskazuje na smak, a 6% na inne czynniki. Choć na rynku dostępnych jest setki książek kulinarnych z przepisami, wyniki ankiety sugerują, że kuchnia roślinna wcale nie jest taka skomplikowana. Ponad połowa (52%) badanych twierdzi, że samodzielnie tworzy swoje dania, a 33% ankietowanych inspiracje czerpie z blogów kulinarnych.
Klienci firmy Bezmięsny zostali zapytani o ulubione zamienniki mięsa oraz najchętniej przygotowywane dania z ich wykorzystaniem. Wśród przekąsek największym powodzeniem zdecydowanie cieszą się kanapki z roślinnymi wędlinami i znajduje to odzwierciedlenie w najchętniej wybieranych produktach. Z ankiety jasno wynika, że największym powodzeniem cieszą się wędliny (31%) oraz kiełbaski i kabanosy (25%), których polski producent oferuje łącznie aż 12 rodzajów. Co sprawia, że ponad połowa klientów wybiera właśnie te produkty?
Gotowe do spożycia wędliny i kiełbaski wypełniają ważną lukę na polskim rynku – zarówno ich wygląd, smak, jak i konsystencja pozwalają na przygotowanie szybkich polskich śniadań czy kolacji. Położenie ich na stole stanowi często pierwszy krok by przekonać członków rodziny do sięgania po ciekawe alternatywy dla mięsa. – komentuje Rafał Czech, współzałożyciel firmy Bezmięsny. Szeroki wybór produktów czyni sezon grillowy bardzo atrakcyjnym także dla osób ograniczających spożycie mięsa. Swoimi wyborami, jak i odpowiedziami w ankiecie, nasi klienci jasno dali znać także o tym, że brakowało im kanapek z bezmięsną, smaczną wędliną – dodaje Igor Sadurski, drugi z założycieli.
Podobne artykuły
Komentarze