Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Organizacja będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem produktów pochodzenia roślinnego, a także wspierać dalszy rozwój branży.
Do 2035r. roślinne alternatywy produktów odzwierzęcych mają stanowić do 11%światowego rynku białka. Pozytywny scenariusz, który zakłada uzyskanie pełnego wsparcia regulacyjnego oraz technologicznego, przewiduje nawet 22% udział. Świadomość ekologiczna, czynniki etyczne i zdrowotne mają coraz większy wpływ na wybory żywieniowe. W efekcie, już niemal 40% Polaków deklaruje, że aktywnie ogranicza spożycie mięsa.
W tytule nie ma błędów – to śląskie określenie konsystencji syropów z firmy „Grajfka”. Nazwa manufaktury także nawiązuje do śląskiej kultury i oznacza przedsięwzięcie jako zręczne, uzdolnione, realizowane z talentem, „mające grajfka”. A „kreple” to pączki.
Dania jednogarnkowe są łatwe w przygotowaniu, a przede wszystkim sycące. Jak sama nazwa wskazuje, nie wymagają używania kilku naczyń, dzięki czemu nie natrudzisz się przy zmywaniu. Na dodatek dania tego typu można bez problemu odgrzać w każdej chwili. Zobacz, jakie przepisy na potrawy jednogarnkowe cieszą się popularnością.
Bezsprzeczną zaletą letniego menu są młode warzywa, czyli nowalijki. Botwinka jest jednym z najbardziej charakterystycznych spośród nich i najchętniej stosowanych w polskiej kuchni. Nazwa określa młodego buraka ćwikłowego, którego korzeń jest niewielki, a liście i łodygi bujne. Doskonale nadaje się na zupę, np. orzeźwiający i sycący chłodnik.
Potencjał rozwojowy rynku eko w Polsce jest duży, choć sektor ten nie jest wolny od problemów w postaci rosnących kosztów energii i wysokiej inflacji. O jego sile stanowią konsumenci, którzy pogłębiają wiedzę na temat produkcji ekologicznej oraz coraz chętniej i bardziej świadomie kupują żywność ekologiczną. Największą wagę przywiązują do jakości wynikającej ze sposobu jej wytwarzania (25 proc. badanych), lokalnego pochodzenia (30 proc.), a także walorów smakowych (31 proc.) oraz pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Ten ostatni aspekt docenia aż 89 proc. uczestników badania zrealizowanego na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”.
Proste I niesamowicie smaczne danie rodem z Włoch. Carbonara to węgiel… skąd ta nazwa?
Wytwarzanie, ochrona i promocja żywności wysokiej jakości odgrywają w państwach Unii Europejskiej coraz bardziej znaczącą rolę.
Czas społecznego odosobnienia podczas Covid-19 zmienił nawyki żywieniowe Polaków – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Upfield pod koniec czerwca br. na reprezentatywnej grupie 2000 dorosłych Polaków. Analiza „Nawyków żywieniowych Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa 2020” pokazuje, że znacząca część rodaków jadła w tym czasie zdrowiej, chętnie sięgała po warzywa, a część rezygnowała z mięsa na rzecz produktów pochodzenia roślinnego.
Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpoczęło się dziś święto polskiej żywności. Bez przesady tak można nazwać otwarcie „Smaków Regionów” które stały się nieodłącznym elementem, rozpoczynającej się jutro, już po raz 30. Polagry Food.
Międzynarodowe Targi Żywności WARSAW FOOD EXPO to jedna z najważniejszych imprez branżowych w Polsce dedykowanych sektorowi rolno-spożywczemu. Kolejna, czwarta edycja wydarzenia, odbędzie się w terminie 22 - 24 września 2020 r. w Centrum Targowo-Kongresowym PTAK WARSAW EXPO.
Każdemu z nas zapewne nie raz zdarzyło się zatrzymać nad kartą dań w restauracji przez dłuższą chwilę, w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co kryje się pod wyjątkowo dla nas brzmiącą nazwą potrawy.
Wyniki badań cytowanych w raporcie „Talerz przyszłości”, który został opracowany przez ekspertów Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy „Żywność dla Przyszłości” wskazują, że nawyki żywieniowe Polaków znacząco odbiegają od aktualnych krajowych zaleceń zdrowego żywienia oraz założeń diety planetarnej.
Planujesz wyjazd w czasie urlopu? Wiele osób ma problem z tym, by nadążyć za ciągle zmieniającymi się ograniczeniami, związanymi z pandemią COVID-19.
Po różowym październiku i listopadzie promującym profilaktykę zdrowotną mężczyzn, w styczniu pod lupę bierzemy to, co trafia na nasze stoły.