jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Podsumowanie targów WorldFood w 2015 roku

W czasie wiosennych targów WorldFood Uzbekistan i WorldFood Azerbaijan zaprezentowało się łącznie ponad 250 firm, wśród których nie zabrakło też polskich przedsiębiorców. Oba te środkowoazjatyckie kraje są perspektywiczne pod kątem inwestycji zagranicznych.   

W czasie wiosennych targów WorldFood Uzbekistan i WorldFood Azerbaijan zaprezentowało się łącznie ponad 250 firm, wśród których nie zabrakło też polskich przedsiębiorców. Oba te środkowoazjatyckie kraje są perspektywiczne pod kątem inwestycji zagranicznych.

Uzbekistan zajmuje aktualnie 9. pozycję na liście najszybciej rozwijających się państwa świata, a przemysł spożywczy jest jednym z głównych motorów napędzających jego gospodarkę. Narodowe stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na targach w Azerbejdżanie zostało uhonorowane tytułem najlepszego stoiska narodowego. Z przeprowadzonych ankiet wynika, że prawie 80% wystawców  WorldFood Azerbaijan nawiązało trwałe kontakty biznesowe z kontrahentami spotkanymi w czasie targów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zorganizowana w Baku konferencja Made in Poland, która miała na celu wzmocnienie rozpoznawalności polskiej marki wśród zagranicznych inwestorów.

Organizowane od 1993 roku targi WorldFood Istanbul, przecierają szlaki zagranicznych inwestorów zainteresowanych tureckim rynkiem spożywczym. W tym roku w Istambule obecnych było 466 wystawców z 119 krajów. Silnym polskim akcentem w czasie targów WorldFood Istanbul była zainicjowana przez Związek Polskie Mięso kampania „Zasmakuj w Europie” promująca polską wołowinę na tureckim rynku. Organizatorzy zaprosili media na szczególną konferencję prasową poświęconą kwestii europejskiego mięsa wołowego. Prawdziwy charakter przedsięwzięcia odzwierciedlał się jednak na 80 metrowym stoisku przygotowanym zgodnie z motywem graficznym kampanii. Katarzyna Oponowicz – dyrektor biura Związku Polskie Mięso tak określa wieloaspektowe korzyści wynikające z udziału w targach: „Targi WorldFood w Stambule to wyjątkowe wydarzenie, które umożliwiło nam nie tylko szeroką komunikację kampanii, czy dotarcie z przekazami do liderów opinii, ale otworzyło również zupełnie nowy rozdział dla współpracy polsko – tureckiej”.

WorldFood Moscow to wiodące i cieszące się długoletnią tradycją targi spożywcze, które corocznie odbywają się w stolicy Rosji. W czasie ostatniej edycji uczestniczyło w nich 1522 wystawców z 62 krajów. Stoiska odwiedziło blisko 31 tys. zwiedzających, z czego aż 75% planowało w czasie wizyty znaleźć nowego partnera lub podpisać nowe umowy biznesowe. Perspektywy wzrostu rosyjskiego rynku spożywczego omawiane były podczas Russian Food Forum, a w ramach retail centre zorganizowanych zostało ponad 400 spotkań. Pomimo embargo nałożonego na niektóre produkty rolno-spożywcze z Polski, na targach nie zabrakło rodzimych wystawców. Związek Sadowników RP zaprezentował walory polskiego sadownictwa na stoisku narodowym. Zarówno polskim jak i rosyjskim wystawcom, pomimo złożonej sytuacji politycznej i ekonomicznej, zależy na podtrzymaniu dobrych relacji między innymi poprzez obecność na targach spożywczych.

Tegoroczne targi WorldFood Ukraine okazały się sukcesem – w czasie 19. edycji międzynarodowi wystawcy reprezentowali m. in.  Belgię, Polskę, Holandię, Sri Lankę czy Indie. Obecność około 125 eksponentów potwierdziło rangę wydarzenia dla przemysłu spożywczego kraju. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się sektor WorldFood Green Produce – wyspecjalizowany salon technologii, sprzętu i gotowych produktów stosowanych w produkcji i przetwórstwie świeżych owoców i warzyw. 

Targi WorldFood Kazakhstan to sprawdzone forum dla firm z różnych stron świata, które chcą wprowadzić nowości produktowe na rynek Kazachstanu. W listopadzie tego roku polscy przedsiębiorcy obecni byli na stoisku narodowym Agencji Rynku Rolnego, która została wyróżniona nagrodą za aktywny udział w targach. Polskie specjalności produktowe można było znaleźć także na stoiskach indywidualnych wystawców. Targom towarzyszyły, między innymi, trzecia edycja retail center z przedstawicielami kluczowych sieci handlowych w Kazachstanie, konkurs smaków czy gala wystawców.

Polska żywność zasłużenie cieszy się pozytywną opinią międzynarodowych konsumentów. Choć kraje Europy Wschodniej często postrzegane są jako trudniejsze pod kątem inwestycji, to wiele międzynarodowych firm podkreśla, że dzięki udziałowi w targach branżowych otworzyły się przed nimi nowe możliwości współpracy biznesowej. Rynki te odznaczają się dużym potencjałem wzrostu, który spodziewany jest wraz z rozwojem gospodarczym tych krajów.

Zachęcamy przedsiębiorców do prezentacji swojej oferty produktowej na kolejnych  targach spożywczych z cyklu WorldFood i InterFood.