Artykuł Dodaj artykuł

Zbilansowana dieta dla seniora - najważniejsze zasady

Właściwe nawodnienie oraz wysoka gęstość odżywcza przyjmowanych pokarmów to jedna z najważniejszych zasad odżywiania seniorów.

Właściwe nawodnienie oraz wysoka gęstość odżywcza przyjmowanych pokarmów to jedna z najważniejszych zasad odżywiania seniorów. Pamiętajmy, że wraz wiekiem funkcjonowanie organizmu ulega gwałtownemu spowolnieniu – trawienie staje się trudniejsze, a ciało przestaje wysyłać sygnały o tym, że potrzebuje nawodnienia.

Zbilansowana dieta dla seniora

Zbilansowana dieta – podstawa właściwego żywienia

Zapominamy także o regularnym przyjmowaniu posiłków, co może także doprowadzić do osłabienia. Niezwykle istotna jest również jakość przyjmowanych produktów. Warto mieć świadomość, że niska zawartość składników odżywczych w połączeniu z obniżoną zdolnością ich przyswajania może prowadzić do dużych niedoborów, co łączy się bezpośrednio z negatywnym funkcjonowaniem poszczególnych organów.

Każde pokolenie seniorów ma bowiem swoje przyzwyczajenia żywieniowe, które nie zawsze są właściwie w kontekście aktualnych zaleceń, dotyczących diety. Niezwykle istotna jest więc świadomość, że pełnowartościowa i zbilansowana dieta, w której znajduje się spora ilość warzyw i owoców, a także ich przetworów będzie miała pozytywny wpływ na sprawność umysłową i fizyczną osoby starszej. Niezwykle istotna jest także dieta oczyszczająca jelita. Jej składnikiem mogą być shoty witaminowe, które doskonale wpływają na stan naszych jelit.

Wysoka zawartość składników odżywczych

Pamiętajmy, że zdrowa dieta to taka, w której znajdziemy wysoką zawartość składników odżywczych. Przetwory owocowe, takie jak soki i koktajle będą wartościowym uzupełnieniem codziennej diety. To bardzo funkcjonalne i wygodne rozwiązanie dla seniorów, ze względu na ich dłuższy termin ważności. Dzięki temu osoby starsze, które mają problemy z poruszaniem się, mogą pozwolić sobie na rzadsze zakupy, bez rezygnacji z wartościowych składników.

Podczas zakupów, warto zwracać uwagę na to, czy na etykietach przetworów znajdują się oznaczenia certyfikatów, które gwarantują, że są to produkty najwyższej jakości.

Lekkostrawne, zdrowe posiłki

Pamiętajmy, że wraz z upływem czasu, zmniejsza się wydajność organizmu. Obniża się wydolność narządów, a także spada zdolność regeneracji komórek. Nie oznacza to jednak, że organizm nie potrzebuje już energii, niezbędnej do działania - wciąż potrzebujemy zasobów energetycznych, które pomogą zwalczać infekcje i zapewnić ogólną odporność i sprawność. Należy także uwzględnić zmiany, które zachodzą i dostosować do nich dietę.

Wskazania dietetyczne, które dotyczą lekkostrawnej diety dotyczą każdej starszej osoby, jednak nie ma jednego, uniwersalnego pakietu – wszystko jest uwarunkowane indywidualnie. Niezwykle ważne są konsultacje i badania, dzięki którym specjalista może ocenić stan zdrowia seniora i weryfikuje stopień niedoborów określonych związków.

Komponując lekkostrawne posiłki należy pamiętać o tym, aby znalazła się w nich odpowiednia zawartość każdego z ważnych składników.

Artykuł sponsorowany