„Zdrową żywność”, produkty „eko”, „bio” i „organic” znajdziemy już nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych czy internetowych, ale także u osiedlowych sprzedawców, w kioskach, na spożywczych bazarach czy stacjach benzynowych. Ale czy wszystko, co kryje się pod tymi nazwami, naprawdę jest ekologiczne? Niestety nie! Często jest to chwyt marketingowy, wykorzystywany przez niektórych producentów żywności, chcących skorzystać z rozwijającego się ekologicznego trendu. A sposoby, by nie dać się wyprowadzić w (nieekologicznie) pole podczas zakupów, są naprawdę proste! Wystarczy czytać etykiety i szukać na nich znaku Euroliścia!
„Prawo do znakowania Euroliściem produktów spożywczych to przysłowiowa wisienka na torcie” – mówi w rozmowie z Polską Izbą Żywności Ekologicznej, organizatorem kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”, dr inż. Urszula Sołtysiak, wieloletnia wykładowczyni SGGW, współzałożycielka pierwszej w Polsce jednostki certyfikującej rolnictwo ekologiczne i jego produkty.
Nie ulega wątpliwości, że żywność ekologiczna jest bardziej wartościowa z punktu widzenia smaku, zdrowia i dobrego samopoczucia od żywności konwencjonalnej.
Pozytywne właściwości roślin znane są od wieków. Dary natury praktycznie od zawsze towarzyszyły ludziom w pielęgnacji zdrowia i dobrego nastroju. Nalewki, maści, kremy, herbaty – lista możliwości wykorzystania roślin w diecie, medycynie i kosmetyce jest długa.
Złoty Medal MTP to wyjątkowa na polskim rynku nagroda przyznawana produktom innowacyjnym, o najwyższej jakości, przygotowanym z myślą o potrzebach konsumentów, nawet tych najbardziej wymagających.
Rynek produktów mlecznych w Polsce jest już dojrzały – po latach dynamicznego wzrostu wolumeny sprzedażowe ustabilizowały się, jednak rośnie wartość sprzedaży, którą napędzają nowe trendy konsumenckie. Wysokie zapotrzebowanie na tego typu produkty pozwoliło wykształcić się na polskim rynku liderom w zakresie produkcji i dystrybucji nabiału.
Komisja Europejska proponuje zmianę przepisów rozporządzenia 1829/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie genetycznie zmodyfikowanej żywności i paszy (Dz.Urz. UE L 268 z 18.10.2003, str. 1; Dz.Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 32, str. 432).
„Domowy”, „tradycyjny”, „naturalny” – to wyrazy, które coraz częściej pojawiają się na opakowaniach produktów żywnościowych. Niestety zazwyczaj nie mają one nic wspólnego z rzeczywistością. Podczas robienia zakupów – nie tylko tych na Wielkanoc – zwracaj uwagę na etykiety!
Wiem co jem - mówi Jerzy Janiczek o produktach fermy, którą prowadzi od 30 lat i zachęca konsumentów do spożywania jajek; podpowiada na co zwracać uwagę robiąc zakupy i rozprawia się z mitami dotyczącymi cennego produktu zamkniętego w skorupce.