Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej.
Według szybkiego szacunku GUS, w sierpniu 2023 r. ceny żywności w Polsce były o 12,7% wyższe niż w sierpniu roku 2022. Jak, mimo rosnących cen, przekonać klientów do zakupów, a tym samym rozwijać swoją firmę? Jak sprawić, by jedzenie wciąż dawało radość? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukają wystawcy i goście targów POLAGRA, które rozpoczną się w środę.
„Ekologia jest astronomią życia” jak mówi Claude Levi-Strauss, francuski antropolog. Ekologiczny styl życia czyli taki, w którym troszczymy się o środowisko naturalne, o zdrowie własne oraz o zrównoważony rozwój.
Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Organizacja będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem produktów pochodzenia roślinnego, a także wspierać dalszy rozwój branży.
Trendy rynkowe mają spory wpływ na rozwój każdej branży. Obecnie jednym z najważniejszych jest indywidualizacja, która zmienia również sposób produkcji czy dystrybucji różnych rozwiązań. Co warto wiedzieć na ten temat?
W dzisiejszych czasach, kiedy zrównoważony rozwój i troska o środowisko są na pierwszym planie, coraz więcej osób zastanawia się nad alternatywnymi źródłami energii do ogrzewania domów. Jednym z popularnych rozwiązań stały się kotły na pellet, które oferują efektywne i ekologiczne ogrzewanie.
Blisko połowa Polaków (42 proc.) przyznaje się, że wyrzuca żywność do śmieci – tak wynika z badania przeprowadzonego przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Rynek spożywczy jest niezwykle wymagający. Producenci, aby skutecznie wychodzić naprzeciw nowym wymaganiom konsumentów, ale też być w zgodzie z obowiązującymi regulacjami, muszą skracać czas potrzebny na rozwój nowych produktów i szybciej wychodzić z nowymi propozycjami.
Grupa spółek DANONE, do której należą takie marki jak Danone, Alpro czy Żywiec Zdrój, łączy siły z Akademią Leona Koźmińskiego i Kozminski Business Hub, by wspólnie wspierać rozwój polskich start-upów. Akademia Pozytywnego Wpływu DANONE skupiona jest na korzyściach wynikających z zastosowania regenaratywnego modelu biznesowego i przynależności do ruchu B Corp, zrzeszającego firmy dobre dla świata.
Z okazji jubileuszowej, dziesiątej edycji Targów WorldFood Poland, zapraszamy do udziału w najbardziej międzynarodowym wydarzeniu dla branży spożywczej organizowanym w Polsce. Najbliższa odsłona targów, planowana na dni 16-18 kwietnia 2024 roku, odbędzie się w jak co roku, w przestrzeni EXPO XXI Warszawa. Jest to nieodzowne wydarzenie dla profesjonalistów z branży spożywczej, handlu i dystrybucji w Polsce. To idealne miejsce i przestrzeń na biznesowy rozwój, poszerzenie sieci kontaktów oraz wiedzy branżowej.
W dniach 26-28 maja 2021 na terenie Ptak Warsaw Expo będą miały miejsce dwie imprezy targowe: Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań - Warsaw Pack oraz Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych - Food Tech Expo. Wydarzenia zrzeszające branżę opakowań oraz producentów żywności będą niepowtarzalną okazją do poznania szerokiej gamy firm, których oferty i usługi zapewnią różnokierunkowy, a przy tym kompleksowy rozwój przedsiębiorstwa.
Królują na kinderbalach, można je znaleźć w sklepikach na basenach czy w salach zabaw, pakowane są do szkolnych plecaków. Lizaki w sprayu, bo o nich mowa, zdobyły serca najmłodszych konsumentów. Stomatolodzy dziecięcy ostrzegają - Cukier i syrop glukozowo-fruktozowy oblepiające każdą powierzchnię zęba, mają szkodliwe działanie: powodują rozwój próchnicy, a także sprzyjają grzybicy jamy ustnej. Nie zapominajmy także, że nadmiar węglowodanów prowadzi do nadwagi, otyłości i chorób metabolicznych – mówi lek. dent. Magdalena Słowik-Mazur, specjalista stomatologii dziecięcej z LUX MED Stomatologia.
Polacy coraz bardziej dbają o zdrowy styl życia i chętnie kupują żywność ekologiczną. Niestety, gospodarstwa produkujące towary „bio” stanowią zaledwie 5% powierzchni rolnych. Zmienić to ma nowelizacja Ustawy o rolnictwie ekologicznym.
Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla nas nie tylko przemyślana lista i nieuleganie impulsom zakupowym, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na jakość i pochodzenie produktów, które znajdują się w naszych koszykach. Polacy chętnie wybierają produkty od polskich lokalnych producentów, będąc przekonanym, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale również wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska.
Ponoć w Święta króluje karp, ale na talerzu lądują też inne gatunki ryb. Czym kierować się przy wyborze ryb i gdzie szukać tych dobrej jakości? Ekspertka Lokalnego Rolnika odpowiada.