Kampania „Dobre Zboże Wiele może. #Czerp ze zboża” została zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) w 2021 roku. W kwietniu 2022 r. rusza już jej druga edycja. Głównym celem działań jest edukacja konsumentów na temat produktów zbożowych, w tym kasz i płatków. Za działania mediowe po raz kolejny odpowiada agencja PR Hub.
Jak wynika z europejskiego badania „Rola żywienia w leczeniu raka”[1] przeprowadzonego na zlecenie Nutricia, 71% pacjentów w trakcie choroby i leczenia w Polsce doświadcza problemów związanych z odżywianiem. Biorąc pod uwagę wpływ stanu odżywienia organizmu na proces leczenia i rekonwalescencji, niezwykle ważne jest budowanie świadomości o roli żywności specjalnego przeznaczenia medycznego w tym procesie u lekarzy, pacjentów i ich opiekunów.
Aby sprostać potrzebom rynku, przedsiębiorstwa spożywcze dążą do zapewnienia najwyższej jakości oferowanych produktów.
Choć dostępne są przez cały rok, to w wakacje smakują najlepiej.
Zestawienie Polskich Norm dotyczących branży spożywczej - sierpień 2017
Sarepska, francuska, stołowa, a może dijon? Znajduje się niemal w każdym polskim domu, a na świecie istnieje blisko 4 tysiące jej rodzajów i smaków. Musztarda, bo o niej mowa, jest jednym z najpopularniejszych dodatków na świecie. Dziś - 6 sierpnia obchodzi swoje międzynarodowe święto. I choć nie jest wybitnym dodatkiem, to mimo prostej receptury, do dziś powstaje mnóstwo wariacji na jej temat.
Choć aż 98% Polaków ma świadomość roli warzyw i owoców w diecie, sięgamy po nie zbyt rzadko, a tylko 1 osoba na 4 wie, ile wynosi zalecane dzienne spożycie tych produktów .
Dobra wiadomość dla pasjonatów sztuki kulinarnej! Już niedługo, bo 25 sierpnia, obchodzić będziemy Dzień polskiej żywności. Na to nietypowe „święto” można patrzeć z przymrużeniem oka, nie zmienia to jednak faktu, że rodzime produkty spożywcze wciąż można odkrywać na nowo.
Pojemniki cukiernicze do jednokrotnego użytku cieszą się sporą popularnością w cukierniach, piekarniach i firmach cateringowych.
SOLAN – producent wyrobów na bazie suszu ziemniaczanego, dystrybuowanych na całym świecie – wdrożył system ERP Navireo firmy InsERT.
Wycofywanie produktów z rynku ze względów bezpieczeństwa jest zazwyczaj kosztowne i powoduje szkody wizerunkowe.
Działające w Grupie Multifood Śląskie Centrum Dystrybucji Mięsa, Wędlin i Drobiu Markus wdrożyło system ERP Navireo firmy InsERT. Przedsiębiorstwo zyskało narzędzie wspomagające pracę działu handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży mięsnej.
Potencjał rozwojowy rynku eko w Polsce jest duży, choć sektor ten nie jest wolny od problemów w postaci rosnących kosztów energii i wysokiej inflacji. O jego sile stanowią konsumenci, którzy pogłębiają wiedzę na temat produkcji ekologicznej oraz coraz chętniej i bardziej świadomie kupują żywność ekologiczną. Największą wagę przywiązują do jakości wynikającej ze sposobu jej wytwarzania (25 proc. badanych), lokalnego pochodzenia (30 proc.), a także walorów smakowych (31 proc.) oraz pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Ten ostatni aspekt docenia aż 89 proc. uczestników badania zrealizowanego na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”.
Chcesz wziąć udział we wspaniałej, smacznej zabawie? Poczuć klimat wielkiego święta? Przeżyć niezwykłą podróż do świata wykwintnych smaków i zapachów... z chlebem i piernikiem w roli głównej?
Już w najbliższą środę, 19 listopada, rozpoczną się Targi RetailShow 2014. Odbędą się one w Centrum EXPO XXI w Warszawie i potrwają do 20 listopada.