Porządki w domu, malowanie pisanek, Wielki Tydzień, przygotowanie święconki i poniedziałkowe lanie wodą, a na stole żurek lub barszcz z białą kiełbasą, jajka i sałatka jarzynowa – to obowiązkowy element świąt wielkanocnych większości Polaków, wynika z badania przeprowadzonego w ramach inicjatywy „Wybieram lokalne” PSH Lewiatan.
Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla nas nie tylko przemyślana lista i nieuleganie impulsom zakupowym, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na jakość i pochodzenie produktów, które znajdują się w naszych koszykach. Polacy chętnie wybierają produkty od polskich lokalnych producentów, będąc przekonanym, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale również wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska.
Fafernuchy najdziwniejszą nazwą lokalnej potrawy – tak uznała ponad połowa respondentów badania „Polacy i kuchnia regionalna”.
W sercu malowniczej krainy Warmii i Mazur, otoczony bujną przyrodą i urokliwymi krajobrazami, znajduje się nasz młyn, którego celem jest dostarczanie wyjątkowej mąki najwyższej jakości. Co wyróżnia naszą produkcję? Wyłącznie lokalne zboże dostarczane przez naszych zaufanych dostawców z tego malowniczego regionu.
Wiele osób przyzna zapewne, że dzisiejsze masowo produkowane, dostępne w sklepach “sieciówkach” wędliny nie dorównują smakiem tym z dzieciństwa.
Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia to dla wielu z nas spore wyzwanie. Porządki, prezenty, czy wreszcie wigilijna kolacja – niejedna pani domu od tygodni zastanawia się jak zadowolić podniebienia domowników. Niemal 90% polskich rodzin zamierza podać przynajmniej jedną potrawę rybną podczas Świąt Bożego Narodzenia – wynika z ogólnopolskiego badania konsumentów. Czy jednak tą rybą musi być karp? To pytanie zadają sobie ci, którzy nie przepadają za tą dość tłustą i ościstą rybą. Może warto wrócić do regionalnej tradycji, zgodnie z którą na polskich stołach królowały dorsze, sandacze czy szczupaki?
Bateria kuchenna to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia kuchni.
Konsumenci mają obecnie bardzo szeroki wybór produktów, a przy tym coraz większą wagę przywiązują do własnego zdrowia. Jednym z zauważalnych trendów jest to, że Polacy stawiają przede wszystkim na tradycyjne produkty. Coraz bardziej doceniane są znane, lokalne marki i artykuły, wytworzone w procesie zrównoważonego rozwoju. Ich zaletą jest także posiadanie czystego składu i krótkiej etykiety. Warto zwracać uwagę na to, co umieszczamy w swoim koszyku podczas zakupów.
Wielkanoc to czas, który kojarzy nam się z rodzinnym biesiadowaniem.
Dżem z agrestu, chleb na zakwasie bio, wiejskie jajka czy kiszona marchew– z każdym rokiem chętniej otwieramy się na lokalne dobra, szukając alternatywy dla żywności masowo dostępnej w marketach. Internetowe targowiska z rzemieślniczymi wytworami przyciągają coraz więcej klientów z kilku powodów. Jakich?
Współcześnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z wartości tradycji, stabilności i wartości rodzinnych w prowadzeniu biznesu. Jednakże tylko niewielu może pochwalić się oficjalnym uznaniem w postaci prawa do posługiwania się znakiem Fundacji Firm Rodzinnych. Jedną z nich jest nasza firma – Młynomag.
Sezam, według arabskiej baśni, był grotą wypełnioną rozmaitymi kosztownościami. Jesteśmy zdania, że skarby to nie tylko złoto i diamenty – a już na pewno nie dla kucharzy! Zamiast skupiać się na wykwintnych skorupiakach, kawiorze czy dziczyźnie, szef kuchni Knorr poleca lokalne grządki i ogrody. To właśnie tam kryją się niepozorne, ale pełne smaku sezonowe produkty, które pomogą stworzyć nadzwyczajne specjały.
Okres dostawy można znacznie wydłużyć, stosując specjalne pojemniki na borówki.
Blisko połowa Polaków próbowała już roślinnych zamienników mięsa (RZM) i większość z nich uważa, że są smaczne. InsightOut Lab zaprezentował autorski raport dotyczący polskiego rynku RZM w kontekście trendów światowych. Z badania jasno wynika, że rośnie zainteresowanie rodzimych konsumentów tego typu żywnością, ale jeszcze nie jest na takim poziomie jak w innych krajach UE. To może oznaczać potencjał biznesowy zarówno dla producentów, jak i dla inwestorów.
Emaliowane, żeliwne, aluminiowe, a może wykonane ze stali nierdzewnej? Wybór naczyń do gotowania na rynku jest bardzo duży. Z łatwością można więc dobrać takie, które dobrze wpiszą się w nasze gusta i upodobania.