Rośnie świadomość społeczeństwa na temat pozytywnego wpływu rolnictwa ekologicznego na klimat. Według badania opinii SW Research, zrealizowanego w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”, aż 70,3 proc. badanych uważa, że oddziaływanie rolnictwa ekologicznego na środowisko naturalne jest korzystne!
Ten fermentowany napój mleczny jest uzyskiwany w procesie zakwaszania kulturami kwasu mlekowego maślanki, powstałej przy produkcji masła.
Konsumenci coraz częściej poszukują żywności mającej prosty i naturalny skład, przypominającej smaki zapamiętane z dzieciństwa oraz wytworzonej w sposób przyjazny dla środowiska.
Jajko to produkt powszechnie znany i lubiany, chętnie spożywany osobno, ale także jako dodatek czy element wielu potraw. Stanowi również idealny składnik diety dla osób, które pragną zrzucić parę kilogramów lub być fit dzięki codziennym aktywnościom czy uprawianiu sportu.
Kampania „Dobre Zboże Wiele może. #Czerp ze zboża” została zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) w 2021 roku. W kwietniu 2022 r. rusza już jej druga edycja. Głównym celem działań jest edukacja konsumentów na temat produktów zbożowych, w tym kasz i płatków. Za działania mediowe po raz kolejny odpowiada agencja PR Hub.
Dla producentów żywności prawidłowe pakowanie i zabezpieczanie produktów to kluczowa sprawa, która ma wpływ na jakość i trwałość ich wyrobów, jak również na zadowolenie klientów. Wybór odpowiedniej folii spożywczej oraz prawidłowa technika pakowania odgrywają ogromną rolę w zapewnieniu świeżości, bezpieczeństwa i estetyki produktów. W tym artykule podpowiadamy, jakie są najlepsze praktyki pakowania i zabezpieczania produktów folią spożywczą, a także przedstawiamy korzyści z zakupu folii od cenionego producenta - firmy Folpol.
Wszystkie płatki wymienione w raporcie są bezpieczne dla konsumentów.
Pomimo ostrzeżeń lekarzy, cukrzyca typu 2 wciąż zbiera żniwo na świecie. W przeciwieństwie do cukrzycy typu 1, ten wariant choroby w dużej mierze zależy od diety i można mu zapobiegać, zmieniając nawyki żywieniowe.
Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Organizacja będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem produktów pochodzenia roślinnego, a także wspierać dalszy rozwój branży.
Nowy rok to dla wielu osób impuls do tworzenia postanowień oraz podejmowania decyzji o zmianach w życiu. Obiecujemy sobie, że będziemy się więcej ruszać regularniej oraz rozsądniej odżywiać. Dobrze skomponowane posiłki, w których skład wchodzą wartościowe produkty, pozytywnie wpływają nie tylko na ogólny stan zdrowia, ale także na nasze codzienne samopoczucie. Jak rozpocząć zmianę swojej diety na lepszą? Jakich produktów nie może zabraknąć w jadłospisie? Podpowiada Celina Kinicka, dietetyk z Centrum Medycznego Damiana.
Rynek produktów mlecznych w Polsce jest już dojrzały – po latach dynamicznego wzrostu wolumeny sprzedażowe ustabilizowały się, jednak rośnie wartość sprzedaży, którą napędzają nowe trendy konsumenckie. Wysokie zapotrzebowanie na tego typu produkty pozwoliło wykształcić się na polskim rynku liderom w zakresie produkcji i dystrybucji nabiału.
Lato to okres, kiedy zwykle jadamy trochę lżej. W posiłkach wykorzystujemy sezonowe warzywa i owoce, a rezygnujemy z mięs smażonych czy pieczonych, oblanych zawiesistymi sosami. Doskonałym ich zamiennikiem na talerzu może być, podawane w najróżniejszych formach, jajko.
Proces produkcyjny produktów spożywczych jest z reguły bardzo długi. Trzeba w nim uwzględnić przetworzenie, spakowanie czy przygotowanie do spożycia.
Rynek spożywczy jest niezwykle wymagający. Producenci, aby skutecznie wychodzić naprzeciw nowym wymaganiom konsumentów, ale też być w zgodzie z obowiązującymi regulacjami, muszą skracać czas potrzebny na rozwój nowych produktów i szybciej wychodzić z nowymi propozycjami.
Jak poradzić sobie ze skutkami inflacji? Odpowiedź wydaje się prosta – wydawać mniej. Na liście działań, które podejmujemy w tym celu, pierwsze miejsce zajmuje poszukiwanie tańszych opcji zakupowych. 6 na 10 konsumentów (61 proc.) pytanych przez Intrum deklaruje, że zaopatruje się w dyskontach.